Jumaat, Januari 22, 2010

DI TANGAN SIAPA REZEKI KITA?

Kita tak tahu rezeki kita di mana dan ada pada tangan siapa.
Memanglah di tangan TUHAN, tapi kita tak tahu siapa pengantaranya.
Memang kita tak tahu..

Hari ini agak menyedihkan..
Selepas habis mengajar tajwid kelas 6 syafie petang tadi,aku menerima berita kurang menggembirakan..
rasa sedih di lubuk hati..
tapi terpaksa terima dengan akur..
terpaksa menerima sebagai ujian untuk kali ke berapa aku tak pasti..
hakikatnya aku terpaksa tempuhi..
betapa sukarnya perjalanan hidup ini..
betapa sukarnya hajat untuk dipenuhi..
setelah sekian lama menanti..
masih belum jua aku kecapi..
mengapa begini?
mungkin ini adalah ujian pada insan yang selalu lalai dengan perintahNYA..

YA ALLAH..
berikan aku kekuatan..
kekuatan dalam menempuh ujianMU..
kekuatan untuk menjadi hamba yang taat pada perintahMU..

YA ALLAH..
aku memohon dan merayu supaya kabulkan hajatku..
tunaikan permintaanku..
berikan aku ruang dan peluang untuk berubah..

Tuhan saja yang tahu apa yang aku rasai sekarang ini..
aku berdoa semoga permintaan aku kali ini akan tercapai..
Amin..amin..amin..

Tiada ulasan: