Selasa, Disember 21, 2010

BERSYUKUR SEBAGAI MUSLIM..


Betapa agung Allah yang maha penyayang menjadikan kita sebahagian daripada limpahan kasih sayangnya. kita dilahirkan menjadi seorang Islam walaupun tanpa diminta. Ini adalah bukti kasih sayang Allah. Apa yang bakal terjadi apabila saat kita dilahirkan Allah menetapkan kita bukan seorang Islam. Betapa berat perjuangan saudara2 kita yang bukan Islam bagi bertauhid & beribadat kepada Allah..


Salam sejahtera & selawat ke atas Nabi Muhammad. Melalui dakwahnya, umat manusia di dunia mengenal kebenaran. Melalui dakwahnya, kita dapat memahami hakikat kehidupan ini. Semoga Allah memberikan kemudahan & kemampuan kepada kita supaya mencontohi sunnah rasul yang mulia iaitu Nabi Muhammad..


Tiada sikap yang begitu baik yang dapat kita lakukan selain bersyukur kepada Allah atas limpahan kurnianya dalam kehidupan ini. Kita sebaik-baiknya bersyukur atas beberapa perkara asas. Pertama, bersyukur kerana Allah mencipta kita sebagai manusia. Makhluk yang begitu sempurna. Sebagai manusia kita memiliki berbagai-bagai kelebihan & keutamaan apabila dibandingkan dengan makhluk lain. Manusia adalah makhluk yang begitu mulia yang diberikan kesenangan lebih daripada mahkluk lain. Dalam hal ini kita sebaik-baiknya bersyukur atas berbagai-bagai kelebihan yang kita miliki. Bagaimanakah cara mensyukurinya? itulah masalah yang perlu kita fahami dengan lebih mendalam..


Tiada ulasan: