Ahad, Januari 24, 2010

BERMULANYA DENGAN NIAT..

Setiap perbuatan atau amalan mesti dimulai dengan niat..
segala gerak kerja dalam kehidupan ini pasti mempunyai niat..
jika ada niat,barulah segalanya berjalan..
cuma niat yang baik atau sebaliknya..
inilah realitinya..pasti?
Hari ini,di pagi yang cerah aku masih di Bangi..
weekend kali ini btul2 menguji diri..
btul2 menguji semangat yang aku bawa..
semangat yang tak berapa pasti akan statusnya..
semangat yang perlu dibuang jauh dalam diri..
aku mahukan semangat yang baru..
semangat yang pernah ada dalam diri ini satu ketika dulu..

Pagi ini,housemate aku yang tolong kejutkan..
tq farid..jangan pernah jemu dengan kerenah aku..
teringat pesanan dia pagi tadi..
" ko dah gosok baju jgn plk smbung tido blik "
tak farid,aku dah bangun pun sekarang ni..
tapi tadi aku sampai kolej,rupenya hari ini lab aku cancel..
semalam 1 kuliah pun aku tak pegi..
atas alasan ape? aku pun tak tahu..
kuliah arab jam 11 nanti..
apa pun terjadi,kena datang jugak..
aku pasti terpaksa akan datang..
datang dengan semangat..
semangat yang akan di buang jauh2..

final test di nanti2kan sangat..
2 weeks saja lagi..sebab apa?
sebab selepas ini semangat yang baru sedang menanti..
sedang menunggu masa untuk keluar dari sarang..
sebab semangat yang baru akan ku bawa bersama..
untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai..
amal yang baik datangnya dari niat yang baik..

Tiada ulasan: